luni, 20 iulie 2009
Punctul lui de vedere :: Cumparaturile fac femeile cu adevarat fericite?
Una dintre activitatile de care femeile au ajuns practic dependente este in prezent mersul la cumparaturi. Din punct de vedere statistic cumparaturile sunt se pare pe primul loc in topul indeletnicirilor preferate de catre femei si pot fi integrate fara nici o gluma la capitolul recreational-creativ oferindu-le acestora sansa de a socializa, de a se destinde si chiar de a fi creative.
Se poate deci spune ca daca li se refuza femeilor dreptul de a iesi la cumparaturi este la fel de rau ca si atunci cand le este interzis sa iasa la o distractie sau sa practice un hobby. Pentru barbati cumparaturile au fost dintotdeauna doar o sarcina casnica oarecare pe cand femeile au reactionat de la bun inceput diferit ajutand din plin la o ramificare si specializare de multe ori utila a comertului in intreaga lume.
Atunci cand ies la cumparaturi femeile nu se multumesc doar sa achizitioneze produsul dorit ci probeaza, cauta si discuta in amanunt si avantajele oferite de alte produse similare sau complet diferite. Astfel ele vor fi mereu informate asupra mersului pietei si vor reusi sa gaseasca marfuri la preturi rezonabile si de o calitate superioara. Ele nu vor mai vizita un magazin care lasa de dorit in privinta serviciilor ci vor prefera mereu acele destinatii comerciale care le satisfac nu doar in planul ofertei, dar si in acela al informarii in detaliu asupra produselor comercializate.
Pentru o femeie mersul la cumparaturi este o experienta foarte personala care le poate proba abilitatea de a se descurca multumitor si in alte situatii sociale si de aceea ele se vor supara si vor acuza in mod direct slaba pregatire a vanzatorilor si a managerilor unei companii comerciale daca nu le sunt intampinate corespunzator asteptarile. Reducerile de sezon si campaniile promotionale s-au bazat intotdeauna pe publicul-tinta constituit din femei si mai putin pe reactia barbatilor care sunt mai putin interesati de un pret relativ mai scazut si mai mult interesati de achizitionarea de produse fiabile si economice.
In prezent nu exista aproape nici o destinatie comerciala unde sa nu se tina seama de aceste caracteristic ale clientilor femei existand servicii si oferte speciale pentru femei chiar si in magazinele de materiale de constructii, metalo-casnice si electrice unde cumparatorii sunt totusi in majoritatea lor barbati. Abilitatea de a comunica cu clientii nu mai poate lipsi deci dintre trasaturile profesionale ale niciunui vanzator, iar a raspunde intrebarilor clientilor sau a le iesi in intampinare a devenit politica standard a oricarei companii comerciale.
Mai important este si faptul ca tot mai multi manageri opteaza pentru angajati femei in posturile care cer interactionarea cu publicul tinta format tot din femei ajungandu-se la concluzia ca astfel se va raspunde mult mai bine cerintelor clientelor fidele. Vanzarile pot creste simtitor atunci cand iti transformi afacerea dintr-o simpla desfacere de marfuri intr-un loc placut unde se pot nu doar schimba impresii si cumpara produse diverse, dar se poate servi si o cafea sau niste dulciuri la finalul micii aventuri comerciale. Este o politica de succes care place foarte mult femeilor, fericite de fiecare data ca isi pot imbogati experienta de viata si prin aceste altfel banale iesiri la cumparaturi.
Articol preluat de pe egirl.ro. foto © Northfoto
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Un comentariu:
eu cred ca da,desi fericirea este pentru cateva secunde sau ore,depinde de persoana..
Trimiteți un comentariu