La cumparaturi cu shopaholic.ro: Blog de moda, fashion style, calatorii si lifestyle

Redescopera Romania: 5 locuri simpatice, dar putin cunoscute in zona Ploiesti-ului

Recent am avut 2 zile de plimbari in jurul Ploiesti-ului, de data aceasta in trei, doar eu si cei doi mici shopaholici. Am facut un pic de research, si am descoperit cateva locuri absolut interesante, la maxim jumatate de ora de Ploiesti (ceea ce inseamna in jur de o ora distanta din Bucuresti), care merita cu prisosinta vazute, cateva dintre ele fiind recent introduse in circuitul turistic. Planul initial era sa vizitam si in Ploiesti 2 muzee, Muzeul Ceasului si Muzeul Omului, dar profitind de vremea superba de afara, cu un soare primavaratic si 26 de grade, am preferat sa stam totusi in exterior, la atractii in aer liber. Cele 2 muzee insa par foarte interesante, si vom reveni la ele cu o alta ocazie, poate pentru a umple o zi ploioasa de toamna sau prea caniculara de vara.

1. Gradina zoologica si parcul Bucov
La nici 10km de Ploiesti se intinde parcul Bucov (in satul cu acelasi nume), de care pana de curand nu aveam habar. Parcul te asteapta cu alei largi, cochete, acum primavara cu multe flori si cateva sculpturi abstracte si busturi de personalitati. In centru are un lac, cu o insula la care se ajunge pe un pod micut, terase, dar si un loc mare de joaca.

Ce este insa si mai interesant este ca parcul Bucov adaposteste Gradina Zoologica Bucov, care ne-a impresionat pe toti in mod placut. Au multe animale, vizibile cu usurinta, custile par renovate si destul de confortabile. Ne-am plimbat aproape o ora printre maimute, zebre, lei lenesi la soare, tigri dormitind pe pietre, ursi jucausi si struti, si cu siguranta vom mai reveni daca suntem prin zona.

In plus, pe langa zoo, in parc mai gasesti si o Gradina Botanica si un muzeu, dar la care nu am mai ajuns din lipsa de timp, acum preferind sa ne plimbam pe aleile parcului (raman insa pentru alta data).

2. Manastirea Cornu
Citisem mai demult de Manastirea Cornu, care e cocotata pe un deal si ai de acolo panorame frumoase cu DN1, Breaza si colinele impadurite din jur. Drumul de acces este destul de abrupt, si interzis masinilor pe timp de ploaie sau ninsoare, dar noi am fost pe soare, ba chiar la apus, si a fost un popas tare simpatic (desi manastirea este actualmente in renovari).

3. Restaurantul in forma de OZN Autogrill
Pe DN1, cel mai traficat drum din Romania, au inceput sa circule si extraterestrii cu OZN-uri. Sau sa astepte turistii la un suc fresh de portocale, o prajitura sau ceva de mancare, la cea mai noua atractie pe soseaua ce leaga Bucuresti-ul de munte: un restaurant in forma de farfurie zburatoare, cu multe lumini si cativa extraterestri care te intampina la usa si pe scari. Pe copii i-a distrat teribil cina acolo, si vor sa mai revenim.

4. Manastirea Turnu si situl arheologic Targsoru-Vechi
O veche manastire, in jurul careia s-au gasit numeroase ruine ale altor biserici, dar si ale unor terme si morminte romane, a fost recent reconditionata exemplar. Te poti plimba prin curtea bisericii-cetate, si apoi, pe o alee strajuita de garduri de nuiele, ajungi la vechile ruine romane. Noua ne-a placut tare mult aceasta plimbare, copiii au alergat in soare si au adunat pietricele, si eu am admirat arhitectura reconstructiei. Targsoru-Vechi se gaseste la doar cativa kilometri de Ploiesti, si sunt mirata ca o asa reconditionare frumoasa nu este pomenita in presa mai mult, cu greu am gasit cateva informatii.

5. Conacul Pana Filipescu
O alta aditie recenta in circuitul turistic prahovean este Conacul Pana Filipescu, din comuna Filipeștii de Târg. Singura experienta neplacuta din aceste 2 zile de plimbari prin Prahova a fost faptul ca, desi ajunsi cu jumatate de ora inainte de inchidere, nu am fost primiti inauntrul conacului. Nu ne-a pasat, copiii s-au distrat alergind pe pietrele din curtea frumoasei case (la care trebuie totusi sa revenim - as merge acolo pe zapada, curtea conacului parea cam golasa si ar arata tare bine sub un strat de nea) si eu am facut multe poze, sub privirile pe dupa geamuri ale angajatilor, care asteptau (cu nerabdare) sa plecam.

Insa popasul in Filipestii de Targ nu s-a incheiat aici. La nici 500m de conacul Pana Filipescu, in centrul satului, ruina fostului palat al Stolnicului Constantin Cantacuzino este inconjurata de un parculet cu multa iarba, pe unde am lasat sa alerge fericiti copiii. Ruinele sunt in stare avansata de degradare insa din pacate, si un adevarat pericol pentru copiii satului, care se catarau nestingheriti pe arcade precare, insa locul avea o energie aparte, contrastul dintre verdele ierbii si rosul caramizilor din vechile ziduri creau un efect vizual deosebit, iar micul parculet era destul de bine ingrijit, deci pentru noi a fost un sfarsit de dupa amiaza superb. Nu ar strica insa un mic efort de reconditionare a acestor ruine, fascinante cu boltele ample si ferestrele care acum privesc doar catre cer.

Imi plac tare mult aceste plimbari prin locuri mai "ascunse", dar totusi atat de accesibile, si m-a bucurat sa vad monumente reconditionate, reintroduse in circuitul turistic (dar totusi prea putin promovate). Vom mai studia aceste zone prahovene, la care noi ajungem atat de usor, pentru a mai descoperi astfel de nestemate turistice.